II V.S.O.P.o.t 2015
13 września 2015 odbyła się II edycja wystawy. Tym razem było więcej aut ( ponad 50 sztuk).
więcej13 września 2015 odbyła się II edycja wystawy. Tym razem było więcej aut ( ponad 50 sztuk).
więcejNasze stowarzyszenie po raz pierwszy zorganizowało nie lada gratkę dla fanów szalonej szybkości…
więcejPierwszy Rockblu Przywidz Festival za nami. Było gorąco i to nie tylko z powodu temperatury. Organizatorzy dopilnowali, aby goście nie nudzili się , było wiele atrakcji! Inicjatorem i pomysłodawcą Festivalu , a przede wszystkim nadania bulwarowi przywidzkiemu nazwy Czerwonych Gitar (z uwagi na 50-lecie istnienia Czerwonych Gitar) był Wojciech Korzeniewski i Jego Fundacja Sopockie Korzenie. Festiwal odbył się malowniczej ” Zielonej Bramie” w Przywidzu. 7 sierpnia wystąpiły tam z koncertem Czerwone Gitary. 08 sierpnia przywidzka scena zapełniła się młodymi artystami, którzy wzięli udział w rockowo-bluesowym Przeglądzie Zespołów Pomorza. Wieczorem „dał ognia” zespół oldBREAKOUT. Nasze stowarzyszenie zaprosiło do Przywidza uczestników Rajdu Samochodowego Miłośników Citroenów 2CV z kilkunastu krajów, który był częścią Międzynarodowego Zlotu Miłośników Citroenów 2CV w Toruniu. Specjalne podziękowania za wspaniałą współpracę dla Adama Leszczyńskiego ! Przedtem jednak gościliśmy ich w Gdyni, gdzie mieszkańcy Trójmiasta oraz turyści mogli podziwiać kaczuszki w malowniczej i pięknej scenerii Mariny.W Przywidzu kaczuszki zrobiły prawdziwą furorę, tych aut nie da się nie kochać ! Ponadto w trakcie trwania Festiwalu odbył sie 2-dniowy IV Piknik Oldtimerów, który wraz z kaczuszkami uatrakcyjnił imprezę. Na nasz piknik przyjechało również ponad 20 zabytkowych aut , niektóre nawet z tak daleka jak Rybnik czy Szczecin ! Nasi piknikowicze mieli zapewnionych wiele atrakcji, najważniejsze z nich to oczywiście koncert Czerwonych Gitar oraz tradycyjnie przejażdżka autami malowniczymi drogami Kaszub. Na zaproszenie Muzeum American Old Cars w Kościerzynie pojechaliśmy do Kościerzyny , aby zobaczyć eksponaty. ( Pani Joanno, bardzo dziękujemy za przesympatyczną gościnę i pilotaż pięknymi trasami !) . Muzeum zrobiło na nas wrażenie – sporo eksponatów, każde auto ma swoją własną historię, rozmieszczenie i usytuowanie z gustem i z klimatem. Warto je odwiedzić ! Piknik zakończyliśmy pysznym obiadem w przywidzkiej Zielonej Bramie, dziękujemy Panie Tomaszu ! Szczególne podziękowania dla Auto-Postek, salonu samochodowego marki Citroen za wsparcie finansowe imprezy i wystawienie przepięknych nowych...
więcejGran Turismo Polonia od 11 lat przyjeżdża do Polski w celu doskonalenia jazdy najszybszymi , najbardziej luksusowymi samochodami świata , takimi jak: Lamborghini, Maserati, Porsche, Mercedes, Bugatti czy Ferrari. Relacja po jeździe w Mercedesie AMG 300 po Torze z szybkością 300 km/h ” To był inny wymiar, inna planeta, to była inna czasoprzestrzeń…” Jest to nie lada gratka dla fanów motoryzacji. W tym roku, po raz pierwszy nasze Stowarzyszenie Classic Moto Story dzięki uprzejmości założyciela GT Petera Ternström mogło zorganizować na Torze w Poznaniu wspólną imprezę: Oldtimery i Gran Turismo Polonia 2015. Uczestnikami naszej imprezy byli właściciele zabytkowych aut o profilu nie tylko sportowym wraz z osobami towarzyszącymi. Do naszej fajnej ekipy z Trójmiasta dołączyła przesympatyczna i wesoła ekipa z Poznania- bardzo się cieszymy , że Ich poznaliśmy ! Poza jazdą po torze, uczestnicy mieli kilka konkurencji sprawnościowych. Do walki stanęli chętnie, silniki rwały się do boju. Niestety najbardziej waleczne dwa auta: Simca 8 z 1938r. Krzysztofa Kamińskiego oraz Mercedes W110z 1964 r. „Niunia” Wojtka i Gosi Astachow mimo szczerej chęci rywalizacji, z uwagi na awarie, nie mogły uczestniczyć w zmaganiach na torze. Sobotni dzień przywitał nas strasznym upałem ( blisko 40 stopni) , ale to nie zniechęciło uczestników do podjęcia prób zręcznościowych . Atmosfera była super, wszyscy świetnie się bawili. A ponieważ był to dzień otwarty dla publiczności to naszym zmaganiom na torze kibicowali równie gorąco, co pogoda . Wisienką na torcie było sprawdzenie mocy i wytrzymałości naszych oldtimerów na pasie startowym i torze – widok naszych zabytkowych aut wśród aut Gran Turismo- bezcenny. Dzięki sprawnej organizacji Gran Turismo ( wielkie podziękowania dla organizatorów i ekipy !) mogliśmy też zaprezentować nasze auta na poznańskiej starówce, gdzie cieszyły oczy mieszkańców Poznania i turystów. Dzień zakończył się uroczystą galą w Hotelu Andersia. Rywalizację „Oldtimery i Gran Turismo Poznań 2015” wygrał Bogdan...
więcejPewnego marcowego dnia jadąc do Gdyni minął nas przepiękny motocykl Harley Davidson. I tak narodził się pomysł, aby jeszcze przed sezonem zrobić wystawę motocykli. Osoby, które śledzą organizowane przez nas wystawy wiedzą, że wystawa nie mogła być monotematyczna i nudna, bo tak samo jak różne oblicza mają samochody, tak samo, a może nawet bardziej – mają motocykle. To głównie od samych właścicieli zależy jak one wyglądają – a wyobraźnia nie ma limitu. WOLNOŚĆ ZABAWA NIEZALEŻNOŚĆ PRZYJAŹŃ POMOC WSPÓLNOTA PASJA SENS ŻYCIA RODZINA WIĘŹ STYL ŻYCIA Dlatego zaprosiliśmy do organizacji wystawy właścicieli przeróżnych motocykli – i tych nowych i tych starych, ale ze wspólnym mianownikiem – wszystkie ciekawe, nietuzinkowe i wszystkie ukochane. Nasze zaproszenie przyjęły: Stowarzyszenia LOTOR ( również wspólorganizator wystawy ) MOTOAKTYWNI,CAFE RACER GDYNIA , CAFE RACER CLUB POLAND, UNIMOTO, MOTOSERCE, HARLEY DAVIDSON INDEPENDENT CLUB POLAND/UK, KMJ YAMAHA oraz MOTORHOUSE , dzięki którym mogliśmy pokazać naprawdę przeróżne oblicza motocykli: Jawy , Dniepr , Żak , Komar , Honda CB 500 Caferacer , Suzuki GS500 Caferacer , Unimoto , Kawasaki ZX9R Ninja, Simson Duo 4/1 ,Harley-Davidson trike , Harley-Davidson, „Bobbery” oraz nowe Yamahy. Dla osób, które nie wiedzą czym są motory unimoto czy cafe racers kilka słów wyjaśnienia : Idea wyścigów Unimoto drag racing lub – jak niektórzy je nazywają – „rydwanów szatana” zrodziła się w latach 80. ubiegłego wieku. Na pomysł wpadł William Nassau, znudzony spotkaniami podczas Daytona Bike Week, przesiadując przy piwie w barze. Ogólne zasady spisał na podkładce pod piwo. Były bardzo proste: Jechać tak szybko, jak to możliwe motocyklem z jednym kołem i silnikiem. Wygrywa ten, który w czasie przejazdu ani przednimi płozami, ani kolanem nie dotknie ziemi, „zrobi najlepszy czas i przeżyje”. Jeżeli chodzi o cafe racer to jest to rodzaj motocykla, który został specjalnie przez właściciela przerobiony. Pierwsze cafe racery pojawiły się w...
więcej5 października 2014 odbyła się kolejna -VII edycja Jesiennego Pokazu Aut w Kuźni Wodnej. Tym razem Kierownik Kuźni Darek Wilk zaprezentował po raz pierwszy w Trójmieście model prototypu Warszawy 210 z roku 1964, który cieszył się sporym zainteresowaniem. Jak zwykle było sporo aut -nie tylko zabytkowych ale również ciekawych. Pogoda dopisała, czas zwiedzającym i wystawcom umilała muzyka. Oprócz prototypu Warszawy pokazano , przygotowaną na tę okazję Simcę Aronde, która jest w trakcie renowacji. Ideą tego pomysłu było zrzeszenie osób pasjonatów motoryzacji , w celu wspólnego przywrócenia dawnej świetności tej przepięknej Jaskółce. Mimo wielu kłopotów Simca stanęła na wysokości zadania i ukazała się publiczności wydając głośne pomruki zadowolenia z naprawionego silnika. Gratulacje Dla Darka Wilka za pomysł i szczególne podziękowania dla FSO Pomorze, Pana Gerarda oraz dla Olka Krawcewicza za pomoc przy naprawie auta. W tej edycji pojawiła się nowość- nasze stowarzyszenie wraz z Kuźnią Wodną ufundowały puchar za najciekawsze auto pokazu. Jednak tym razem nie glosowała publiczność, jak to jest w zwyczaju, a sami wystawcy, głosując wg swojego gustu. Auto, które wygrało puchar to Fiat 600 z 1957r. Właścicielowi Panu Krzysztofowi serdecznie gratulujemy! Jak zwykle atmosfera spotkania była sympatyczna i przyjacielska, co napawa dużym optymizmem,że jednak motoryzacja zabytkowa bardziej łączy niż dzieli.Tak więc widzimy się za rok na VIII Pokazie...
więcej